راهنمای سفر با اتوبوس و خرید بلیط

سه شنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۳۸ ق.ظ

به خاطر ارزان بودن با اتوبوس سفر کنیم

بعد از رزرو بلیط اتوبوس نسخه الکترونیکی بلیط به ایمیل مسافر پست می شود. با دانلود این نسخه از ایمیل خود میتوانید بلیط را پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید. البته چندان نیاز نیست حتما این کار را انجام دهید . نیم ساعت قبل از سوار شده به اتوبوس هم می توانید با مراجعه به پایانه مورد نظر قبوض بلیط خود را دریافت کنید. 

 

اتوبوس یکی از قدیمی ترین وسیله نقلیه عمومی می باشد که هنوز هم دارای طرفداران زیادی است. سفر با اتوبوس ویژگی ها و مزایای زیادی دارد که موجب استقبال مسافران می شود. برای مسافرتی اقتصادی و مقرون به صرفه، تهیه  بلیط اتوبوس ارزان راه حل مناسبی است. 

به گزارش نامه نیوز، بلیط اتوبوس ارزان را می توان به راحتی از وب سایت های گردشگری که در این زمینه به خوبی فعال هستند، در عرض چند دقیقه کوتاه خریداری کرد. قیمت بلیط اتوبوس بسته به نوع اتوبوس و مسافت مسیر مورد نظر متفاوت می باشد. شاید تصور کنید مسافرت با اتوبوس از آسایش کمتری برخوردار است اما سفر با این وسیله مزایایی چون در دسترس بودن، امنیت، ارزان بودن، ثبات قیمت را در اختیار مسافران قرار می دهد. در ثانی با تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و ورود اتوبوس های پیشرفته و راحت، دیگر نباید نگران این مسئله بود.

 

انواع اتوبوس

در ایران نسل جدیدی از اتوبوس ها وارد ناوگان حمل و نقل جاده ای شده است که از امکانات، راحتی و سرعت خوبی برخوردارند. از همین رو مسافران با توجه به قیمت بلیط اتوبوس بسیار راغب هستند که در مسافت های کوتاهتر از اتوبوس برای مسافرت استفاده کنند. در حال حاضر اتوبوس های ناوگان حمل و نقل کشور شامل موارد زیر می شوند:

اتوبوس های مان

اتوبوس های اسکانیا

اتوبوس های وی آی پی 

اتوبوس های ولوو

در بین انواع این اتوبوس ها، اتوبوس های وی آی پی از خدمات بهتری برخوردارند که باعث آسایش بیشتر مسافران می شود. تعداد صندلی ها در اتوبوس های وی آی پی 25 عدد و با فاصله بیشتری تعبیه شده است. صندلی های تخت خوابشو، سیستم تهویه و سیستم صوتی تصویری و یخچال از دیگر امکانات این اتوبوس ها می باشد. 

 

اگر قصد سفرهای در مسافت طولانی دارید بهتر است برای خرید بلیط اتوبوس از نوع وی آی پی اقدام کنید. به منظور خرید بلیط اتوبوس لازم نیست به پایانه ها و ترمینال های اتوبوسرانی مراجعه کرد. بلکه با اتصال گوشی خود به اینترنت می توانید در هر مکان و زمانی فقط با چند کلیک ساده اقدام به خرید بلیط اتوبوس نمایید. 

 

البته انتخاب وب سایت گردشگری از اهمیت ویژه ای در این زمینه برخوردار است. چرا که دارا بودن گواهینامه و مجوزهای لازم در زمینه گردشگری برای اطمینان از خرید مسافران ضروری می باشد. تیک بان یکی از معتبرترین و کاملترین وب سایت های گردشگری است که با دارا بودن نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک از درگاه پرداخت امن اینترنتی برخوردار می باشد.

این وب سایت می تواند با ارائه انواع بلیط اتوبوس به تمامی مسیرهای موجود در کشور و حتی خارج از کشور بهترین شرایط را برای مسافران گرامی فراهم آورد. بنابراین با ورود به سایت تیک بان و انتخاب گزینه بلیط اتوبوس می توانید با پر کردن فیلد مبدا، مقصد و تاریخ انواع بلیط های موجود را در مسیر و تاریخ مورد نظر خود جستجو و مشاهده کنید. 

 

با استفاده از سیستم فیلتر سمت راست صفحه رزرو، مسافران امکان انتخاب نوع پایانه مسافربری و شرکت اتوبوسرانی را دارند. همچنین با استفاده از فیلتر قیمت می توانند به بلیط های ارزان قیمت دسترسی داشته باشند.

بعد از مقایسه قیمت بلیط ها می توانند با توجه به نوع اتوبوس و امکانات آن اقدام به انتخاب شماره صندلی خود نمایند. سپس با در نظر گرفتن تمامی شرایط با پرداخت کارت شتاب به سادگی بلیط اتوبوس خودرا رزرو کنند. 

 

بعد از رزرو بلیط اتوبوس نسخه الکترونیکی بلیط به ایمیل مسافر پست می شود. با دانلود این نسخه از ایمیل خود میتوانید بلیط را پرینت گرفته و نزد خود نگه دارید. البته چندان نیاز نیست حتما این کار را انجام دهید . نیم ساعت قبل از سوار شده به اتوبوس هم می توانید با مراجعه به پایانه مورد نظر قبوض بلیط خود را دریافت کنید. 

 

با مراجعه به سامانه های رزرو معتبرو مجاز، از خرید بلیط اتوبوس خود اطمینان دارید و به راحتی و در زمان کوتاه نیاز خود را به بهترین شکل پاسخ داده اید. سامانه رزرو بلیط اتوبوس تیک بان دارای گواهینامه انجمن تورگردانان ایران و نماد دو ستاره اعتماد الکترونیک یکی از مطمئن ترین سامانه های خرید بلیط اتوبوس ارزان می باشد که با فراهم آوردن امکان رزرو بلیط اتوبوس تمامی مسیرهای داخلی را پوشش می دهد. با سامانه رزرو بلیط اتوبوس تیک بان میتوانید برای مقاصد خارج از کشور نیز با قیمتی مناسب و بهینه اقدام به رزرو بلیط اتوبوس خارجی کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۲
مجید مجیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی